Menu-new
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דיגיטל קריאייטיב - מדיה 4

השפעת אחסון האתר על הSEO

כיצד אחסון אתרים משפיע על SEO

בין אם אתם מתמחים במכירת מוצר או שירות אונליין, אתם בשלב כזה או אחר תיתקלו בראשי התיבות "SEO". אופטימיזציה למנועי החיפוש מתקשרת לפרמטרים שונים אשר נמדדים על ידי גוגל באופן קבוע. בין היתר, גוגל גם יבדוק את אחסון האתר שלכם ואת ביצועי האתר. במאמר זה נסביר את השפעת אחסון האתר על הSEO.

השפעת אחסון האתר על הSEO
תוכן עניינים

הקשר בין אחסון האתר וזמני טעינה

בעידן שבו קמים ונסגרים מיליוני אתרי אינטרנט והתחרות אין סופית. מנועי החיפוש, בראשם גוגל, מבצעים בדיקות איכות לאתרים ברשת האינטרנט. מי שבודק למעשה את "כאב הראש" הזה הוא אלגוריתם הנשלח על ידי גוגל. למעשה, אלגוריתמים רבים ושונים. בין הפרמטרים שהאלגוריתמים מודדים, יש למשל את הפרמטר של מהירות זמני טעינת הדפים באתרי האינטרנט. ומה עשוי להשפיע על מהירות זמני הטעינה של דפים באתר אינטרנט?

קראו גם "אופטימיזציה למהירות האתר"

מה היא חברת אחסון אתרים וכיצד היא משפיעה על SEO

חברת אחסון אתרים היא חברה שמחזיקה בחוות שרתים, כולל טכנולוגיות ענן למיניהן. יחד עם חברות אלו, קיימות גם חברות "ריסלר" אשר רוכשות את השרתים מחברות אחסון גדולות. למשל, בזק בינלאומי היא חברת אחסון אתרים אשר מספקת שירותים לחברות אחסון קטנות ממנה.

אם לוקחים את הדוגמאות של חברות ענק ומשווים אותן לחברות אחסון קטנות, הרי שההבדלים ביניהן הם מהותיים. בסופו של דבר, ככל שחברת האחסון תהיה טובה יותר ובעלת שרתים יותר חזקים, ההשלכות והשפעות על האתר יהיו משמעותיות יותר. שרת חזק ויציב וחבילת אחסון פרמיום, בדרך כלל יבטיחו לכם תגובת שרת מהירה יותר וזמני טעינה טובים. ובין השאר, זמני טעינה מהירים עשויים להוביל לשיפור ב-SEO של האתר.

קראו גם "אופטימיזציה למנועי החיפוש SEO"

האם רק עוצמת ויציבות השרתים משפיעות על מהירות האתר?

אם רוצים לדייק את המילים, אז חשוב לציין כי שרת חזק ויציב הוא לא הפרמטר היחיד שקובע את מהירות זמני טעינת הדפים באתר. אם האתר שלכם מאוחסן אצל חברת אחסון גדולה זהו בהחלט יתרון, אבל במקביל לכך מהירות האתר תושפע מפרמטרים נוספים. למשל, קבצי המדיה והתכנים הויזואליים באתר גם הם ישפיעו על המהירות.

טיפ חשוב: ככל שתעמיסו יותר מדיה ותוכן ויזואלי, מהירות האתר עשויה להפגע בהתאמה.

בנוסף למדיה, גם פלאגינים כבדים יכולים להאט אתר. כמו כן, תוספים מסוגים שונים לאתר עשויים להאט אותו, טמפלטים (שבלונות עבודה) מאוד מורכבים ועוד. מאחר ששינויים כאלו ואחרים עשויים להאט את תגובתיות האתר, יהיה מומלץ, אחת לתקופה, לבצע בדיקת מהירות לאתר. החלטתם להחליף חברת אחסון בעקבות מהירות אתר נמוכה? עצה שלנו, אל תמהרו! אנו ממליצים שתבדקו פרמטרים נוספים שעשויים לגרום לזמני טעינה ארוכים. רק לאחר מכן לשקול לבצע מעבר לחברת אחסון אחרת.

קראו גם "חברות אחסון אתרים בישראל"

האם רכישת חבילת פרמיום בחברת אחסון תוביל לשיפור ב-SEO?

רכישת חבילת פרמיום תאפשר לכם להנות מפיצ'רים שונים שאין בחבילות הבסיס בחברות אחסון אתרים:

  • שטח אחסון גדול
  • אחסון שיתופי (נפח ותעבורה ללא הגבלה) ו-VPS
  • שירותי ענן ו-SSD
  • גיבוי אוטומטי ושחזור
  • מיגרציה
  • מולטיסייט
  • סאב דומיין ועוד

בסופו של דבר, ההבדלים בין חבילות הפרמיום לחבילות הבסיס מתבטא בעוד כמה שקלים בודדים בחודש. וכשמדברים על הקמת עסק באינטרנט או הקמת אתר, חושבים על הטווח הרחוק. אם יהיה צורך להשקיע עוד כמה שקלים בחודש, במקרים רבים יהיה בהחלט כדאי לפעול כך.

רכישת חבילת פרמיום של אחסון אתרים לא בהכרח תוביל לשיפור ב-SEO, אבל זו התחלה טובה. אם אתם מצוידים באתר שמאוחסן בשרתים מהירים, חזקים ויציבים עם מהירות טעינה קצרה. אזי, השפעת אחסון האתר על הSEO תהיה אפקטיבית.

המידע בחסות צוות המומחים של דיגיטל קריאייטיב.

Facebook
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן